Prídete na letisko, čakáte na váš spoj, no zrazu zistíte, že má viac než 3-hodinové meškanie. Určite to nie je nič príjemné a táto situácia vám môže skaziť alebo narušiť vaše plány. Na druhej strane vám však vzniká nárok na finančnú kompenzáciu.

Dve lietadlá letiace v oblakoch.jpg

  • Na takéto odškodnenie máte nárok v prípade, že dôvodovom meškania nebola mimoriadna okolnosť. Takisto musí ísť o let, ktorý štartuje z niektorého z letísk krajín EÚ alebo za neho skrátka zodpovedá niektorý z dopravcov krajín EÚ.
  • Finančnú kompenzáciu je možné žiadať až 3 roky spätne odvtedy, čo k meškaniu prišlo.

Mimoriadne okolnosti však môže byť v tomto prípade neurčitý a častokrát zavádzajúci pojem. Každopádne vravíme napríklad o nepriaznivom počasí, štrajku zamestnancov, prírodnej katastrofe, náhlej politickej zmene apod. Ale môže stať, že letecká spoločnosť váš nárok zamietne z dôvodu „mimoriadnej technickej poruchy“, čo je nezmysel. Z technickou poruchou musia aerolinky rátať a tento bod pod mimoriadne okolnosti nespadá.

  • Aj z tohto dôvodu je v prípade požadovania kompenzácie ideálnym krokom obrátiť sa na špecializovanú agentúru https://claimcloud.cz/sk/rights/delayed/, ktorá nedisponuje len potrebným know-how, ale takisto si poradí s požadovanou byrokraciou a disponuje právnickými radami. 

Interiér letiska.jpg
Nárok na finančnú čiastku máte v prípade vyššie uvedených bodov, ale základom je tiež fakt, že meškanie musí trvať viac než 3 hodiny. V prípade napr. 2-hodinového meškania máte nárok na občerstvenie, nápoj, dva telefonáty, možnosť zaslať e-mail a v prípade nočných hodín na ubytovanie spolu s odvozom do hotela. Nárok na peňažné odškodnenie však v takejto situácii nevznikol.
Určite vás ale zaujíma, o akej čiastke z pohľadu viac než 3- hodinové meškania vravíme. Môže ísť o viacero variantov a to konkrétne:

  • 250 eur(1500 km a menej),  400 eur (1500 – 3500 km), 600 eur (viac než 3500 km).